Ako sa upraví váš režim po nástupe na vysokú školu?

Ako sa upraví váš režim po nástupe na vysokú školu?

Každodenné ranné vstávanie stredoškolákom väčšinou nerobí problém. Vydržať 6-8 hodín v škole tiež nie je práve únavné a spánok je stále poctivý a tvrdý. Ako sa však zmení celý život po nástupe na výšku, a to doslova zo dňa na deň?

Ranné rituály

Doteraz vám nerobilo problém každé ráno vstávať pred siedmou, najesť sa, pripraviť a cestovať do školy autobusom? Vysoká škola vás presvedčí, že po zmene režimu bude problém vstať dvakrát do týždňa na desiatu a jeden krát na tretiu poobede. Čím je režim voľnejší (a čím je škola bližšie k internátu) tým ťažšie sa do nej chodí.

Príjem potravy

Zabudnite na raňajky obed a večeru. Vaša strava bude pozostávať z bagety zo školského bufetu, z pizze, z párkov a instantných polievok. Jedna vec je zdravá strava, druhá je čas (a nedostatočný priestor na varenie) + finančná tieseň, ktorá zase nedovolí len tak niekomu stravovať sa v reštauráciách. Vážte si preto hlavne domácu stravu a keď vám babka s mamou chcú nabaliť plný kufor, neodmietajte to.

Únava sa stupňuje

Okrem problematického vstávanie budete trpieť prvými bolesťami hlavy, nutnosťou poobednej siesty, po ktorej sa, samozrejme, zobudíte ešte viac rozbití, a zistíte, že najlepšie si oddýchnete večer pri seriáloch so spolubývajúcim alebo na nejakej párty v študentskom klube. Nejde totiž o únavu fyzickú, tú len ťažko chytíte z ležania. Oddýchnuť si potrebuje najmä hlava.

A čo spánok? 

Tento svätý rituál znesvätíte najviac, ako sa len dá. Môžete si pospať pol hodinku na prednášku, hodinku vo vlaku, 2 hodinky poobede, pol hodinku pred večerou a potom zase 4 hodinky po návrate z klubu. Alebo aj vôbec, niekedy sa oplatí ísť ráno z mlynskej rovno do školy. Práve nedostatok spánku je však pre mnohých študentov alfou a omegou ich prípadného neúspechu v ďalšom štúdiu. Vďaka dostatku spánku máte tak aj energiu, ktorú potrebujete napríklad na písanie záverečnej práce.