Bakalárska práca z marketingu – top témy
Štúdium marketingu je najmä v posledných 10 rokoch vynikajúcou voľbou. Na trhu sa objavuje čoraz viac voľných pracovných pozícií zameraných práve na rôzne typy marketingu. Absolventi marketingových odborov majú pri výbere vhodného kandidáta vždy výhodu. V súvislosti s úspešným zvládnutím štúdia však potrebujete napísať aj kvalitnú záverečnú prácu.
Marketing a bakalárska práca
Pri písaní bakalárskej práce alebo diplomovej práce z odboru marketing si študenti najčastejšie vyberajú rôzne analytické témy úspešnosti marketingových kampaní podnikov, ktorých majitelia sú ochotní sprístupniť svoje dáta práve pre účely spracovania vysokoškolskej záverečnej práce. Takáto téma nie je zlá, no vymyslieť môžete aj zopár originálnejších.
Marketing v politike
Politický marketing je kapitola sama o sebe. Súčasťou politického marketingu by mala byť aj vysoká úroveň etiky, no stretávame sa skôr s opakom. Aké politické marketingové kampane (napríklad na Slovensku) poznáme z minulosti a aké môžeme zase očakávať v súvislosti s najbližšími parlamentnými či prezidentskými voľbami?
Marketing v súvislosti s propagandou
Analýzy politického marketingu úzko súvisia aj s propagandou a dezinformáciami. V súvislosti so zahraničnými dezinformačnými kampaňami si môžeme okamžite predstaviť desiatky zaujímavých tém. Aký majú tieto kampane vplyv napríklad na rozhodovanie ľudí vo voľbách a ako propaganda ovplyvnila zaočkovanosť proti Covidu v jednotlivých krajinách v Európe?
Marketing pre monopoly bez konkurencie
Potrebujú firmy, ktoré majú na určitý druh tovaru alebo služieb monopol, nejakú formu reklamy? Koľko takéto spoločnosti investujú peňazí a úsilia do marketingu? Aký je rozdiel medzi marketingovými kampaňami globálnych monopolov a lokálnych podnikov bez konkurencie (napríklad jediná predajňa špecifického sortimentu v celom okrese).
Nové formy marketingu
Printové reklamy v posledných desaťročiach vystriedala televízia a rádio, ale aj internetová reklama či rôzne formy guerilla marketingu, reklamných eventov a podobne. Aké formy marketingu vznikli v posledných troch rokoch a s akými predikciami prichádzajú odborníci na reklamu? Dočkáme sa napríklad reklamy v spánku?