Sme 100 % GDPR compliant

Vaše osobné údaje sú pre nás veľmi dôležité, môžete sa spolahnúť na to, že s nimi narábame striktne v súlade s predpismi o GDPR. 

  Čítať viac

Ochrana osobných údajov

Táto stránka využíva v rámci poskytovania služieb cookies. Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s ich používaním. Viac informácií vrátane informácií o ich odstránení a vypnutí nájdete TU

Školitelia: Ako sa vybrať toho správneho

Školitelia: Ako sa vybrať toho správneho

Výber vhodného školiteľa je veľmi zásadným faktorom pri budúcom úspechu alebo neúspechu našej záverečnej práce. Dobrý školiteľ vám s prácou výrazne pomôže, zlý vám môže naopak pridať niekoľko kvalitných vrások. Prinášame vám niekoľko tipov, ako si správne vybrať a ušetriť tak veľa času a energie.

 

Príliš veľa prác

Školiteľ, ktorý si pod svoje krídla zobral príliš veľa študentov, nebude mať dostatok času venovať sa každému jednému z nich. Je preto dôležité pozrieť  si v systéme, koľko prác viedol v predchádzajúcich rokoch. Ach ich je veľa, viete, že aj tento rok ich bude veľa a tým pádom na nejaké konzultácie nebude čas.

Mladý bude od vás vyžadovať viac

Mladí doktorandi sú často príliš premotivovaní a chcú od vás, aby ste robili nejaké prevratné výskumy, pouźíval itie najzložitejšie metódy a dali si záležať na každej jednej časti práce. Na jednej strane je to dobré, na druhej trochu zbytočné, lebo tú prácu si okrem vás aj tak nikto neprečíta celú.

Nezaujatosť profesionála

Najväčšie ryby na katedre budú nejakú smiešnu bakalárku brať ako škôlkarsky projekt. Čas by na vás aj mali, no nejaké požiadavky z vašej strany môžu ignorovať a vašu prácu budú podceňovať. Od takýchto sa tiež pomoci nedočkáte.

Potápač

Horší prototyp nezaujatosti je potápanie. Dva mesiace bude ignorovať vaše otázky, a keď  nakoniec nejakú časť práce vypracujete po svojom, zruší vás, že to je celé zlé. Nakoniec vám dá aj zlú známku a obhajoba bude o to ťažšia.

Aj on musí mať určité vzdelanie

Nezabúdajte, že pri výbere školiteľa musíte brať do úvahy aj jeho stupeň vzdelania, ktorý musí byť vždy vyšší, než je titul, ktorý vy dosiahnete po obhajobe. Bakalársku prácu môže viesť aj magister, diplomovú musí viesť minimálne doktor.

Prototyp dobrého školiteľa

Dobrý školiteľ je zároveň aj dobrý prednáŠajúci. Má skutočný záujem o témy svojich zverencov, nevyberie si ich viac ako 5 a pravidelne s vami chce konzultovať rôzne problémy. Zároveň vám však nechá voľnú ruku pri výbere výskumných metód a podporí vás.